nieuwbouwproject:
Balkweiterhoek-oost (Zwaagdijk)

Login

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Bent u nog geen lid?
Klik dan hier om u
gratis aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Klik dan hier om een
nieuw wachtwoord aan
te vragen.

Selecteer een nieuwbouwregio

Kom in contact met uw buurtgenoten

Menu

• Home
• Nieuws
• Forum
• Fotogallerij
• Agenda
• Klantenvoordeel
• Links
• Contact

Gebruikers Online

Gasten Online : 2

Aangemelde leden : 13
Nieuwste lid
mantronix

Fotogallerij

Fotogallerij

Laatste Foto (14-04-2008)

Forum over Balkweiterhoek-oost - Berichten over de Westfrisiaweg

AuteurBericht
Ester SlokkersGeplaatst op: 24-09-2007 00:42

Beste medebewoners van de Klokkeweit,

Er is al eerder e.e.a. gemeld over de ontwikkelingen m.b.t. de Westfrisiaweg. Voor diegene die nog niet op de hoogte zijn hier wat aanvullende informatie.

In het huis-aan-huis blad samenspel staat een bericht van mw. Nijpels betreffende de nieuwe "zorgwekkende" ontwikkelingen m.b.t. de Westfrisiaweg. Samengevat komt het hier op neer:

De provincie heeft het voornemen om de Westfrisiaweg zes meter op te hogen vanaf de snelweg tot aan de strip bij Bangert Osterpolder. Het gaat hier om een langgerekte dijk met daaarbovenop een vierbaansweg (100 km p/u). Waarom geen 80 km grens aanbrengeng; hetgeen geluidsvermindering en een schonere lucht ten gevolge heeft? 

In totaal zullen vier woonwijken (Bangert-Oosterpolder, Risdam-Noord, Zwaagdijk en Balkweiterhoek/Klokkenweit) last krijgen van de geluidstoename van 3dB en van horizonvervuiling. 

Het rapport suggereert dat men een voorkeurstrace kan uitrspreken, waarop de Provincie naar aanleiding van de inspraak een keuze gaat maken: Echter men heeft geen andere opties dan de enorme verhoging boven beschreven, geen andere optie in onderzoek of in overweging genomen.

Indien jullie bezwaren hebben tegen bovengenoemde plannen dan kunnen jullie opmerkingen/suggesties sturen naar dhr. Jonk, Gedeputeerde Staten van Noord-Holland. Directie beleid/mileu adviezen. Antwoordnummer 83 (geen postzegel) 2000 VB  HAARLEM. Zolang er geen bezwaren komen is de kans groot dan DEZE plannen doorgaan.

Wat gaat er gebeuren met de reacties? Alle reacties worden gebundeld en doorgezonden naar de Commissie voor de milieueffectrapportage. Deze Commissie adviseert Gedeputeerde Staten over de kwaliteit van de inhoud van het huidige MER en over het vervolgonderzoek. Daarna wordt een ruimtelijk besluit genomen. Zowel op het aangevulde MER als op het te nemen besluit kunt u inspreken.

Ben benieuwd naar jullie mening!

Groetjes Ester

Naar boven
Sjaak en RiaGeplaatst op: 26-09-2007 11:45

Ester, bedankt voor je bericht op het forum. Wij zullen een bezwaarschrift sturen naar Gedeputeerde Staten want hier worden we niet blij van. Ik hoop dat alle nieuwe bewoners hiertegen in actie komen.

groet, Sjaak en Ria

Naar boven
JACarolGeplaatst op: 30-09-2007 11:10

Goedemorgen allemaal,

Ik ben twee weken geleden bij de informatie avond geweest nav de Milieu effecten rapportage (MER).
Ik kreeg de indruk op deze avond en bij het lezen van de MER dat veel beslissingen over het uiteindelijke tracé en de vorm daarvan al beslist zijn.
Ook heb ik de indruk dat er wel heel makkelijk een aantal alternatieven NIET onderzocht zijn (kosten overwegingen!)

Aantal belangrijke wetenswaardigheden:
- De financiering is nog lang niet rond en zwaar afhankelijk van een bijdrage van Verkeer en Waterstaat (die hebben wel meer prio’s)
- De kosten lopen nu al aanzienlijk op, initieel 290 Miljoen euro. Het goedkoopste alternatief wordt nu geraamd op 410 Miljoen Euro
- Doorstoormverbetering wordt nauwelijks gerealiseerd, omdat aansluiting om omliggend wegennet (A7, Markerwaarddijk) niet meegenomen is.
- In het slechtse alternatief wordt de hele weg ten Noorden van de huidige weg aangelegd (Een dijk van 6 m in onze achtertuin???)
- Het tracé voorstel dat er nu ligt gaat uit van de Westfrisiaweg op en ten zuiden van het huidige tracé (dus aan de kant van Hoorn)!!!

Daarom heb ik een bezwaarschrift gemaakt en verstuurd aan Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, want …
De definitieve besluitvorming moet nog plaatsvinden. Er is dus zeker nog ruimte om onze stem te laten horen!

En het kan werken, ik herinner de uitstel van de A4 bij Leiderdorp door Raad van Staten enige maanden terug.

Des te meer bezwaar des te groter onze stem!

Zegt het voort en dien een bezwaarschrift in (gebruik gerust mijn brief)

Joost Carol

Willen jullie meer informatie kijk dan op:
http://www.n23westfrisiaweg.nl/
http://www.noord-holland.nl/thema/verkeer_en_vervoer/Verkeersbeleid/N23/index.asp

Naar boven
sdeboerGeplaatst op: 01-10-2007 14:42

Hallo allemaal,

Ik heb even contact gehad met een collega van mij die nu hele dagen werkt aan de Westfrisiaweg bij de provincie (ikzelf werk bij de gemeente Heerhugowaard). We hebben inderdaad nog inspraak en de race is nog lang niet gelopen. Sterker nog: we staan helemaal aan het begin van de besluitvorming en zoals al is gezegd, we kunnen nog heel veel invloed uitoefenen. Dus reageren! Je kunt namelijk tot 4 oktober reageren op de MER, maar er komt daarna pas een bestemmingsplanwijziging en daarna de definitieve plannen. Nu is het meedenken, straks kun je ook nog bezwaar maken.

Van hem begreep ik ook dat er 25 oktober een bijeenkomst wordt georganiseerd in Zwaagdijk over het tracé bij Zwaagdijk, met dezelfde informatie als in Enkhuizen is verteld.  Ik heb van hem de gegevens gekregen van de persoon die deze bijeenkomst organiseert en ik zal even contact opnemen met de vraag of wij ook op de hoogte gehouden kunnen worden. Want ik wil daar wel graag heen. Ik zal jullie in ieder geval via deze site op de hoogte houden.

Groet van Saskia

Naar boven
sdeboerGeplaatst op: 03-10-2007 14:27

Hallo allemaal,

Ik heb gister contact gehad met de heer Weppner, voorzitter van de dorpsraad Zwaagdijk-West. Het blijkt dat de gevolgen van de aanleg van de Westfrisiaweg in de huidige vorm nog veel meer nadelige gevolgen heeft voor Zwaagdijkse bewoners dan wij hebben overzien. Er moeten in het huidige plan namelijk een aantal huizen aan het begin van de Zwaagdijk wijken voor de aanleg van de weg! De dorpsraad heeft dan ook meedrere bezwaren ingediend en contact opgenomen met de gemeente. Nu blijkt dat de gemeente Medemblik niet in de stuurgroep van de aanleg van de Westfrisiaweg is vertegenwoordigd: de gemeente Hoorn behartigt de belangen. Dat verklaart misschien wat meer de keuze voor deze optie.

In ieder geval is er dus op 25 oktober jaarvergadering van de dorpsraad, waar wij bij deze allemaal van harte voor uitgenodigd zijn. Het begint om 20.00 in de Wildebras en hier zal een toelichting gegeven worden door de provincie. Ook wethouder Gutter en waarschijnlijk de burgemeester van Medemblik zullen aanwezig zijn. Zodra de agenda bekend is, stuur ik die ook nog even naar iedereen door. Dit bericht stuur ik ook naar Bouwfonds, zodat iedereen op de hoogte is hiervan.

Groet van Saskia de Boer

Naar boven
sdeboerGeplaatst op: 24-11-2007 11:10

Hallo,

Voor degenen die het nog niet gezien hadden: de notulen van de dorpsraad staan op het nieuwsplatform, onder het kopje dorpsraad.

Groet van Saskia de Boer

Naar boven

Keuken kopen?
Bekijk al het aanbod

Klus?
U heeft een klus, wij zoeken de goedkoopste vakman.
Vraag een offerte aan

Quick Step laminaat
Vloertarieven vergelijken

Verzekering vergelijken
Vraag een offerte aan

Hier adverteren?

Bouwbegeleiding nodig?
Casa Nova voor al uw vragen

Disclaimer    Colofon    Copyright BIJN Solutions B.V. Alle rechten voorbehouden.    Powered by Nieuwbouwwoningen.nl